През Велико и Малко Търново

July 8, 2007

След 10 дена без интернет, чувствам клавиатурата и монитора направо чужди.

Поводът за пътуването беше уеб-тех конференцията. Нагласих си програмата така, че да съм в петък, в 10 часа във Варна, на време за първата лекция. За целта пътувахме предната вечер, спахме във Велико Търново по нощите и сутринта, съвсем в срок, отидохме до Варна.

Гледка от Стамболова къща

За съжаление цялата тази работа, както и неоправдано скъпото нощуване за 45 лева във ВТ, се оказаха напразни. Настаняването във Варна се оказа малък ужас. Обърнахме се към квартирно бюро, което започна да ни разкарва от мръсен коптор в мръсен коптор (45 лв на нощ), с нелюбезни стопани, а улиците – ох тези улици, София е рай в сравнение с тях. Сигурно трябва да си роден варненец, за да знаеш как да се оправиш през лабиринтите от еднопосочни улички, задръстени с паркирали автомобили в центъра. Накрая се настанихме на един хълм в Св. Константин и Елена, във вила Елфи. Нощувка там беше 37 лв., с добри стаи и любезна стопанка, която ни готвеше, а закуската ни чакаше двата дни – безплатно. Но отново – подтискащ път. Въобще рендето видя доста оф-роуд, жал ми стана, особено след един мощен удар в камък отдолу, докато паркирах на едно място, след който ми се сви сърцето.

Непостроените пътища край Св. Константин и Елена

Ако решите да ходите във Варна, най-добре не повтаряйте моята грешка и си намерете място още от София, през Интернет. Ще спестите време и доста пари. Вилата Елфи беше приемлива, въпреки отвратителния път. Заради проблемното настаняване изпуснах първия ден на конференцията.

Вечеряхме в Балчик.

Ботаническата градина и дворецът на румънската кралица Мария са приказно място. Яденето в Балчик, в заведение в центъра, край морето, също беше на ниво – вкусно и с добро обслужване.

Имам поне 50 снимки от това място, но ще ви оставя да му се порадвате самостоятелно 🙂 Това е един от най-хубавите печати в 100-те обекта.

Успяхме да направим и плаж на Слънчев ден. Плажът беше хубав, имаше и хубави жени без горнища. Чадър с 2 шезлонга – 18 лева. Цяло щастие, че никой не дойде да ни иска пари, освен 5-те лева паркинг.

В неделя сутринта, признавам си имах пристъп на паника от Варна и беж, Лиске, избягахме ча-ак в Синеморец. Бяхме крайно учудени, че на 1 юли плажът беше пуст. До края на ваканцията плажувахме в Ахтопол.

Ахтопол е много народно място за почивка. За да караш там се изисква известен кураж, защото в участъка Варвара – Ахтопол е тясно шосето, а от Ахтопол до Синеморец е направо екстремно тясно. Ако изключим тези 10-15 километра по-труден пасаж (ремонтират се в момента и догодина сигурно няма да е проблем), Ахтопол си е направо супер. Пълно е с частни “къщи за гости” – къщи с по 4-5-10 стаи хотелски тип, с баня, телевизор и хладилник. Вътре в самия град има хубави шосета, места за паркиране, десетки ресторанти. Предполагам, че не е най-интересното място по черноморието, но на мен ми харесва.

Залива на Ахтопол
Разходка с лодка има всяка вечер, при късмет може да видите делфинчета. Ние не видяхме, но пак беше забавно.

Частните къщи в огромната си част бяха лъскави, боядисани, с поддържани дворове и табели “свободни квартири”.

Държавните сгради, без кметството, общо взето бяха занемарени, изпотрошени и грозни.

Новото строителство – от тази сграда, с погрешно изписан надпис restOurant, пред мен се откърти плочка. Час по-късно някой я беше отремонтирал.

Улица Крайморска – ресторант до ресторант. Опитайте рибните специалитети на “Морското око”. По принцип оживлението е по главната улица и човек може да изтърве, че съществуват и други. Храната почти навсякъде е неотровна, проверихме лично.

Старият Ахтопол е изгорял. Оцеляла е само тази черква от около 100 черкви и параклиси в някогашния стар град.

За финал минахме през Малко Търново за 42-рия печат в книжките ни. В пътуването ни минахме покрай поне още 5 печата, които отново пропуснахме да сложим (примерно в Несебър, Варна, Девня).

Малко Търново е в сърцето на Странджа, малък град – едва около 2900 жители. Интересно е, че според пътеводителя Странджа е останала с оригиналното си тракийско население и не е била колонизирана нито от българската държава, нито от турците. Местното население е християнско, като видяхме и католическа черква. Гората е много красива, изглежда съхранена. Видяхме диви прасета край пътя. Спираха ни на 2 пъти гранични патрули. Изглежда хубаво за по-екстремен пешеходен туризъм с нощувки из селата. Повечето села са с по 50-100 жители, но имат къщи, които приемат гости. Примерно в село Бръшлян, на 50-те жители има поне 10 различни места за настаняване, вкл. хотел.

Музеят е интересен, за разлика от повечето исторически и етнографски музеи, през които съм минал.

Католическата черква в Малко Търново

На връщане минахме през Стара Загора. Градът беше завладян от безброй булки, които цяла вечер пукаха заря.

Публикувано в: 100-те обекта 18 коментара RSS 2.0

Ако постът ви харесва, цъкнете на сърцето:

Коментари

18 коментара на “През Велико и Малко Търново”

1. haz on July 8th, 2007 15:53

хубава почивка:)
    в балчик е страхотно, била съм там за слънчевото затъмнение, а пък в малко търново за пръв път си говорих със свещеник (аха, в католическата църква).
    колебая се за почивка в ахтопол с деца, по интернет ли бяхте резервирали?

2. dzver on July 8th, 2007 16:02

Не, не бяхме резервирали нищо. Отидохме директно там и се настанихме в една къща в идеалния център, в която си бяхме и миналата година.

Предполагам, че в много краен случай, ако отидеш и няма места по къщите, което е супер малко вероятно, ще има свободно бунгало.

3. хасенчик on July 9th, 2007 01:30

Готино. Впечатляващи снимки, поздравления!
    Миналата седмица аз също се върнах от разходка по черноморието, но поради малко “по-културен” повод – концерта на Менуор ;). Въпреки, че пропуснах концерта, успях да си взема печат от Балчик. Колкото до ботаническата градина – това ми е много, много любимо място.

4. Anonymous on July 9th, 2007 09:28

@haz
    Ахтопол е добро и спокойно място за почивка. Пълна противоположност на Несебър, Созопол и останалите. Миналата година бях там. Препоръчвам ти хотел Ескада.

5. dzver on July 9th, 2007 09:40

Хотел Ескада е може би най-големия там, но стаите в него изглеждат доста тесни за цената си (двойна спрямо частните квартири)?

6. Hobbit on July 9th, 2007 13:50

Много се радвам, че Ахтопол е стегнат – беше много започнало да запада преди няколко години, а ми е любимо място от детството. Непременно ще намина да видя как е хавата, ще направя и разходката до Малко Търново.

Иначе за “почивка” оставам на вълна Лозенец, по причини от нездравословен характер:)

Завиждам ти малко, но и аз предвиждам един удължен уикенд – имам дело в Несебър в сряда и не смятам да бързам обратно към Метрополията.

7. Таня on July 9th, 2007 19:15

случайно да кажеш за плажовете край Вила Елфи? Отдавна не съм ходила на север, а на тази вила съм и хвърлила око още миналата година 🙂

8. Kidon on July 9th, 2007 19:46

Да бяхте минали прес Сочи – така и така цялото черноморие сте обиколили 🙂
    А това в Балчик – каква градина е? Да няма домати и чушки в нея :р
    И пак ми е любимото кътче!

9. Deputy Dog on July 15th, 2007 09:24

Хубави снимки.

10. мони on November 15th, 2007 12:42

браво за посещението в Малко Търново- много красив и спретнат град.

11. koker on February 20th, 2008 23:09

Малко тарново е най-тапия град!!!!!!!Ужасно е

12. Николина on July 29th, 2008 16:54

Не съм съгласна с коментара за най – тъпия град в България /Малко Търново/.Това е идеално място за отмора.Разпускаш в планината по еко пътеки, пикници. Чист въздух,лятото е хладно и може да се наспиш.Зависи защо гледаш така на него-ако си от там може

13. Андро on July 29th, 2008 19:35

А кой е най-острия град в България?

14. gosho on August 4th, 2008 16:50

Малко Търново е град, който препоръчвам да посетите по всяко време на годината. Особено ако ви е налегнала яка носталгия от стоене в чужбина. Много силно и свещено място!

П.П. Изтрийте коментара на това папагалче koker. Все се намира някой да опорочи нещо хубаво. Аман от мокри парцали вече.

15. dzver on August 4th, 2008 17:48

Потвърждавам, даже е хубаво да се иде там в някое от селата с възстановени възрожденски къщи 🙂

16. Anonymous on March 4th, 2009 15:35

БРАВО

17. Anonymous on March 4th, 2009 15:40

ХУБАВА Е БЪЛГАРИЯ!!!

18. nevi on August 10th, 2009 16:03

Всъщност гората се изсича редовно от дървената мафия – просто не сте попаднали на тях. Ако искаш да ги видиш – мини по пътя от Царево.
    Иначе Малко Търново и на мен ми хареса. Музеят наистина е много хубав. А “стаята на звуците” е просто уникална.