Предупреждение за неправилно паркиране

April 25, 2007

Току що си заварих рендето с вдигнати чистачки, стара чанта на покрива, чашка кафе върху предното стъкло и натрупани павета отдолу под него. Колата още е там – на един тротоар на * на географията, от където не минават и 20 човека на ден. Не пречи на никакви коли да излизат, под предното стъкло има закрепена бележка с телефонния ми номер. Част от съседните коли също бяха с вдигнати чистачки, но никой друг – чак толкова осран.

По старателно натрупаните павета под колата съдя за особен престъпен ум, надяващ се да се ядосвам, че и повреда да получа. Не проверих боята, дали не съм и издран.

Единственото ми обяснение е, че някой пешеходец се е подразнил от това, че му заемаме свещения тротоар, но имаше и коли с вдигнати чистачки, паркирани на 2 метра от стената (моята беше на около 60-70 см). Дръпнах колата малко назад, да се надяваме че тоя път ще оцелее.

Публикувано в: Гърнето с боба 23 коментара RSS 2.0

Ако постът ви харесва, цъкнете на сърцето:

Коментари

23 коментара на “Предупреждение за неправилно паркиране”

  1. Димитър on April 25th, 2007 14:56

    Светнаха ме за една далавера.
    Един приятел ми каза, че като долепиш колата плътно до тротоара, паяка няма как да ти я вдигне.
    Той случайно я паркирал залепена и тия са се пробвали, но са се отказали.

  2. Michel on April 25th, 2007 15:19

    Не може ли просто да не паркираме по тротоарите а? Вместо да си мислим за далаверки? 😉 И да броим сантиметри? :)))

  3. Michel on April 25th, 2007 15:21

    И, btw, тротоарът не е свещен, но наистина е много приятно, когато можеш да вървиш по него… ако си пещеходец. Ама наистина много приятно. Понеже карам колело, в повечето случаи лавирам по улиците, но когато ми се наложи да походя като пешеходец, дори и малко, откривам, че в повечето случаи не е възможно. Ама съвсем… Така че пак се налага ходене по улицата, не по тротоара…

  4. Ирина Марудина on April 25th, 2007 15:36

    А представете си какво им е на майките с количките! Не се бях замисляла докато не прочетох в блога на Чорбаджийски за неговите перипетии с пълните с коли тротоари.

  5. nname on April 25th, 2007 16:33

    почнаха да подивяват хората… пак добре, че нямаш нищо счупено

  6. dzver on April 25th, 2007 16:56

    Направих изненадваща проверка на паркомястото и вече имам заподозрян. На около 20 метра от там, пред пункт на еврофутбол, беше спрял злобно изглеждащ пенсионер – инвалид в количка. Вероятно не е можел да мине заради реното и спрялата до него кола – наистина, така бях спрял, че инвалид не би могъл да мине.

    Този пенсионер вероятно има достатъчно време да се мота и да вдига чистачките на цялото каре, а на по-прегрешилите коли да им причинява и други зулуми.

    При проверката, до задната гума беше закрепена дамаджана (?!?). Чистачките си бяха ОК.

  7. Дончо on April 25th, 2007 20:58

    И двамата сте престъпили закона, т.е. извършили сте престъпление.

    Твоето е незаконно паркиране.
    Неговото е вандализъм.

    Най-добре си паркирай законно, поне ти да си чист. Иначе в държава, където цари беззаконие, единственото което ти остава е евентуално да му счупиш и ръцете на този инвалид.

  8. Димитър on April 25th, 2007 22:23

    Добре, че живея в Петрич, тук нямаме подобни проблеми.

  9. dzver on April 25th, 2007 22:27

    Престъплението е противоправно обществено опасно деяние, обявено от закона за наказуемо. Неправилното паркиране не се класира в групата на престъпленията, то е административно нарушение, което се наказва с глоба 20 лв (тъй като бях паркирал частично на пътя и частично на тротоар). Има 2 вида по-лоши паркирания, които се наказват с 30 и 40 лева. По все още действащия закон не се отнемат точки от талона. 1 път съм виждал кола с фиш за глоба, паркирала изцяло върху тротоар и долепена до стената – беше 20 лв.

    Залагането на капани по улицата е престъпление срещу собствеността по НК и подлежи на наказание до 5 години лишаване от свобода. Чупенето на ръце е лека или средна телесна повреда, с наказание до 6 месеца, 3 години или 5 години в зависимост от квалификацията на подбудите. Мисля в случая лека телесна повреда по хулигански подбуди – по средата.

    Шофирането е опасно занимание и човек рискува във всеки момент да удари човек и да стане престъпник или да удари нещо твърдо и да стане мъртъв, но е друга тема.

    В един претоварен град като София, хората трябва да са толерантни един към друг, защото иначе не могат да живеят дори близко до нормалното.

  10. Антония on April 25th, 2007 22:55

    От позицията на постоянно страдащ пешеходец ще ти кажа за пореден път: НЕ ПАРКИРАЙ НА ТРОТОАРА, че не се знае следващият път дали на мен няма да ми избият чивиите и да ти прасна едно паве на предното стъкло. Приятел любим си, Веско, обаче въобще не разбирам как може толкова дебелокожо да се оплакваш, че са ти вдигнали чистачките при условие, че си виновен! И въобще не разбираш, че не бива да правиш така.

    Как пропуснах в събота да ти се накарам… 😛

  11. dzver on April 25th, 2007 23:32

    Не знаеш какво е да търсиш място за паркиране в 11 часа примерно. Като видиш една дупчица се завираш като хлебарка и толкова.

  12. dzver on April 25th, 2007 23:37

    ps. на един дето ми цивреше с аларма по цели нощи точно пред прозореца 3 пъти му виках полиция, залепих му и бележка на стъклото. Но не му вдигнах чистачките, не му изпусках въздух от гумите и т.н.

    Има си редовен начин за санкциониране – ако му преча, вика инспектор от кат, който идва и ако наистина съм паркирал неправилно – ми слага фиш за глоба.

  13. zlatkata on April 26th, 2007 06:34

    Независимо че има някакво си нарушение- административно или каквото там,проявите на вандализъм са крайно по-опасни.Тоест ако Веско си е паркирал колата пречейки на една инвалидна количка единственното с което ощетява чичкото инвалид е малко калории да заобиколи колата,а да ми чупи някой колата,да я дере или да ми криви чистачките- е не е равнозначно.Пък и това е вече адски изтъркана тема- шофиорите нямат вина че общината не иска да осигури паркоместа в централната част на града….

  14. zlatkata on April 26th, 2007 06:34

    шофьори*…

  15. Michel on April 26th, 2007 09:51

    Вандализмът е опасен и не го одобрявам.

    Като пешеходец и колоездач от друга страна, не одобрявам желанието на хората да карат кола на всяка цена в този пренаселен град, както и да паркират на тротоарите и навсякъде, заемайки буквално почти всички свободни кътчета от тротоарите, улиците и булевардите… :-/

    Общината не се е погрижила за места за паркиране, съгласен съм. Но тя не се е погрижила и за възможността хората да използват и ДРУГ вид транспорт, освен всемогъщия автомобил. Например, велосипеда. Велосипедистите са в 8-ма глуха. Няма велоалеие за тях. Няма велопаркинги. Да караш на пътя е опасно, повечето шофьори и пет пари не дават за теб. Да караш на тротоара не е възможно, а и не им е там мястото на велосипедите… Какво остава? Да се оправяш сам някак…

    Пфу, нещо не го харесвам този град напоследък …

  16. dzver on April 26th, 2007 10:47

    Michel, тоя дето е отговарял за строенето на големите пътн артерии на София е бил много недалновиден тип. Единствено за Борис III се сещам да има проектна велоалея, а за да се наложи ходенето на работа с велосипед такива би трябвало да има по всички булеварди. Ама няма и няма и да има.

  17. Fenia on April 26th, 2007 11:02

    Едва ли някой от четящите / коментиращи тук приема вандализма. Въпреки изписаното, аз не виждам нищо вандалско в поставянето на стара чанта на покрива на колата, чашка кафе на стъклото, вдигнати чистачки, оставена дамаджана до задната гума и павета (колко на брой? трябваше ли да ги махнеш, за да излезеш оттам?) под колата.

    По описанията ти dzverik, нямаш никакви щети на имуществото си. Факт е обаче, че си извършил нарушение, нищо, че е само административно и явно не ти пука от санкциите, определени за него. Факт е, че с това си нарушение пречиш на околните, пък било то и само на един “злобно изглеждащ пенсионер – инвалид в количка”, който има “достатъчно време да се мота”. Какво основание имаш въобще да мрънкаш? Законово? Морално? Нима се очаква инвалида да лети и да си гори калории заобикаляйки колите? И дали инвалида в количка има физическата възможност да мъкне павета и да ги трупа под колата ти?

    @dzverik, ако бях на твое място щях да опиша случката “посипвайки пепел на главата си” – ох, какво съм направила без да искам, не правете като мен!

    Надявам се Антония при следващото ви виждане да ти “издърпа ушите” и заради мен…. ако не ги пипна преди това аз, де:Р

  18. dzver on April 26th, 2007 11:20

    Феня бе, постът ми е доста неутрален. Изобщо не претендира аз да съм морално прав а отмъстителят – морално крив. Описва абсурдна ситуация.

    Основно паркирам на дърво, което при все грозния начин, по който изглежда, въобще не е нарушение. Когато обаче има свободно място на тротоар, това си е манна небесна. Аз бях паркирал така, че пешеходец да мине безпроблемно, просто не съм съобразил необходимостта от там да мине инвалид.

    Паветата бяха 3 броя – 2 големи парчета от тротоарни плочки и 1 по-голям камък с обща височина от нивото на гумите до нивото на купето. След като ги махнах и махнах дамаджаната, на тръгване паветата бяха ПРЕД предната ми гума, така че колата да не може да ходи напред, а дамаджаната беше завряна до задна дясна на съседна кола. Махнах я и от там.

  19. Ирина Марудина on April 26th, 2007 11:55

    Все пак по отношение на велоалеите има развитие : СОС одобри шестте велосипедни алеи

    Това обаче не означава, че още утре ще хукна да си купувам велосипед – не че не искам, просто предполагам, че още няколко години ще трябват за реализацията на вече одобрената идея.

  20. zlatkata on April 26th, 2007 11:55

    Остави детето на мира Фени!
    Няма пък всеки да се хвърля на саморазправа ! И утре да му налети някой таксиметров шофьор да го бие и да му крещи щото е спрял и му пречи…глупости!
    На всеки се случва да не съобрази за такива неща,та даже и на теб безгрешнице:))
    Случката е добър урок ,но не съм съгласна че трябва да се слагат камъни и да се правят опити да бъде ощетен някой само защото не е съобразил че не може да мине количка.

  21. Филип on April 26th, 2007 12:11

    Важното е, че е добър урок 🙂

  22. taralezh on April 26th, 2007 12:46

    Преди няколко дни бях в Червената къща и видях въпросните лепенки (http://dnevnik.bg/show/?storyid=328088), които са доста по-забавен начин да дадеш урок на неправилно паркиралите.

  23. doni on April 30th, 2007 11:02

    Лош инвалид, да иска да минава по тротоара! 🙂

Оставете отговор