Ревю на буркани

March 14, 2007

Разхождах се в обедната ми почивка по Алабин и Граф Игнатиев. Нали съм си шофьорче, като минах Витошка и видях знака “Забранено е влизането на пътни превозни средства”, а именно:

знак забранено влизането на пътни превозни средства

Обаче точно 3 секунди след това, пежо 405 с буркан, с несъобразена скорост, прелетя край мен и за миг се размина с неправилно изпреварващата трамвай друга кола – голф 3. Също с буркан. Загледах се в движещите се в нарушение автомобили и останах доста изненадан – за няколко минути видях още над 10 буркана. Какво пък толкова маршируват по Графа? Колко общо буркана под стъклата има в София? Изобщо какво право дава един спрян буркан на автомобил да влиза в насрещно движение, да изпреварва неправилно или да не спазва забранителни знаци? Мен са ме учили, че бурканът дава предимство само при положение, че е включен и свети.

Ако ме изберете за диктатор, непременно ще въведа някакъв контролен режим за злоупотреба с правомощия в пътното движение, примерно с камери :-)

Публикувано в: Гърнето с боба 47 коментара RSS 2.0

Ако постът ви харесва, цъкнете на сърцето:

Коментари

47 коментара на “Ревю на буркани”

  1. Филип on March 14th, 2007 15:02

    Спрян буркан дава същото право, каквото има и една проста селска пръчка, която се мисли за цар на пътя.

    dzver president, dzver prezident!!!

  2. dzver on March 14th, 2007 15:23

    Ако КАТ си вършеха работата, а не си затваряха очите за “колеги”, по Графа щяха да се движат само трамваи. Сега минават по 2000 коли сигурно дневно.

  3. Стоилов on March 14th, 2007 15:48

    Движението в столицата е под всякаква критика. И някои, които по презумция трябва да отговарят за реда на пътя, всъщност смущават движението и го правят по-хаотично и неподредено.

    Не че в Пловдив положението е цветущо.

    За София има един парадокс, поправете ме ако греша, но затварянето на централни софийски улици или превръщането им в пешеходни хем е положително, защото на места виждаш въздуха, който дишаш, хем е абсурдно, защото така и така е кошмар да шофираш и да паркираш, а когато пътното пространство намалее, проблемът се увеличава.

  4. LeeAnn on March 14th, 2007 16:01

    Учудвам се, че се учудваш от бурканите, а това е лошо :( /моето учудване ;) / Затова ти не се учудвай, че те подкрепям в кандидатурата ти за диктатор. Вземи ме за съветник, моля, пълна съм с идеи ;)

  5. dzver on March 14th, 2007 16:03

    Има сериозен проблем с изключенията. Правят синя зона примерно ИЗКЛЮЧИТЕЛНО заради изключенията, които имат право да я ползват безплатно с разни хартийки поставени под предното стъкло. Като падне сняг и 2/3 от колите в синята зона не се почистват със седмици. Останалите трябва да плащат 1 лев на час.

    Затварят Витошка за автомобили, но по нея минават няколко хиляди коли на ден и дефакто не е възможно да се движат пешеходци. Така се получава, че депутатите и полицаите са си направили улици за изключително ползване само от тях.

  6. LeeAnn on March 14th, 2007 16:08

    @Стоилов
    Напоследък направиха много “сини зони” в центъра на София и това улеснява до голяма степен паркирането. А и ония гадинки от “Паркинги и гаражи” щъкат непрестанно и или си плащаш за синя зона, или не спираш. Което според мен е стъпчица напред /друг е въпроса, че го правят пак от позиция на силата, ама то май друг начин няма, поне за сега/. А че шофирането е кофти… Това е положението :)

  7. LeeAnn on March 14th, 2007 16:11

    Дзвер, да не бъркаш синята зона със специалните паркинги на общината, например? Там се паркира с хартийки. Аз веднъж я обърках /знакът е в храстите, много ясно!/ и ми повозиха колата на паяк! Но все пак, сините зони са полезни или поне на мен ми вършат работа!

  8. dzver on March 14th, 2007 16:20

    Не, LeeAnn, работя на Патриарх Евтимий. Пред нас има синя зона, дълга поне 500 метра. В нея паркират предимно хора, живущи в района, с разни привилегии от друго естество и съвсем малко с талони!

  9. LeeAnn on March 14th, 2007 16:26

    Мда, гадост! Ама пък и живущите не са виновни. Родена съм там /на Ботев и Патриарха/ и до скоро живях там. Честно казано, човек не може да си прибере у дома… Радвам се, че се махнах от центъра…

  10. dzver on March 14th, 2007 16:48

    wow, кореняк в един град, в който всеки е от някъде :-)

    Иначе за специалните паркинги – интересен пример е районът около Ал. Невски. Там има и синя зона и служебен абонамент. Въпреки правилата за синя зона, наскоро четох за вдигнати от синята зона коли, за да има къде да паркират … автобусите на АТАКА.

  11. Hobbit on March 14th, 2007 17:05

    Въпросът с “пешеходната зона” на Витошка е твърде сложен, трябва поне отделен постинг в блога. Но ще маркирам, все пак съм познавач на района (още един кореняк, хахаха):

    Помня улицата преди да стане пешеходна (до ’82 ще рече) – тогава не се живееше, цялото движение на София беше там – все едно “България” сега. Паркирането не беше страшно никъде тогава – за джоганите имаше доста гаражи (щото иначе крадяха чистачки, огледала и други “дефицити”). После като пешеходна имаше сходен проблем със сегашния – движение на трамваи и разни “специални” хора. Прочее хората са същите, само колите им са по-хубави:).

    От една страна ми харесва, както е сега (аз се върнах в старата махала след 17 годишно изгнание), от друга околните улици не могат да поемат трафика и са жестоко разбити, новият асфалт по Цар Асен е вече тотално изкорубен (което говори за качеството на “ремонта”). Трябва решение за целия район на “малкия център”, не само за една улица – така не става.

    На всичкото отгоре улицата няма постоянен статут – тя не е пешеходна зона (това се решава от СОС) а зона с временна забрана (това се решава от кметя, с извинение).

    Абе …

  12. dzver on March 14th, 2007 17:36

    Ин парите веритас.

    Честна държавна администрация с много пари може да реши проблема с центъра на София. Проблемът е, че няма честна държавна даминистрация, а поради това няма и пари.

  13. LeeAnn on March 14th, 2007 18:24

    @Hobbit
    Здравей градски ;) И аз си спомням София от времето, когато бях на 5 годиники и пресичах сама 5-те кьошета, за да отида до “Мимоза” за боза… ммм… спомени… Но не бих се върнала в този ад сега. Даже бих отишла да живея и още по-извън София.

    Дзвер, точно пред Ал. Невски ми вдигнаха колата. За 3 мин. Забравих нещо в нея и се върнах – няма я… Дебнали са и като съм се отдалечила – айде на паяка. Карам служебна брандирана кола, която прави впечатление, та зяпачите като ме видяха, че се разплаках, бързо ме уведомиха какво е станало.

    Единственото решение, според мен, са подземните гаражи, на много етажи, като онези от страшните филми ;) Само дето не ми се струва, че ще стане скоро. За внуците ми, може би…

  14. dzver on March 14th, 2007 18:50

    Да, 1 тунел с 20 коли на етаж, 20 подземни етажа и асансьорчета за коли. 10-15 такива съоръжения могат да поберат повече автомобили от всички сини зони, взети заедно :-)

    http://fuzzz.gaulin.ca/wp-content/uploads/2006/07/germancaryard1.jpg

    Не знам колко струва да се изкопае укрепи една такава дупка.

  15. Николай on March 14th, 2007 20:07

    Аз работя на Алабин и това, което си видял не е феномен, а ежедневие. Особено рано сутринта, минават едни процесии за към Съдебната Палата. А освен тях по Графа минават и всякакви “зареждащи” магазинчета, като някои карат с доста висока скорост. Направо не знам как не става някоя беля.

  16. dzver on March 14th, 2007 20:10

    Виж ти, как не се бях сетил :-) Съдът си е осигурил цели 2 улици само за личния си състав. ХА-ХА!

  17. Николай on March 14th, 2007 23:26

    Гледам споменали сте и синята зона. Пак наблизо, по-точно на Съборна видях един Пасат с лист А4 на задно ляво стъкло с що-годе следния надпис “Не слагайте скоби и не вдигайте тази кола. Тя живее тук. За Справка погледнете преснимания талон”. А на арматурното табло беше пресниман пак на А4 талона, в който се виждаше, че колата е регистрирана на Съборна 4. На човечеца явно му е писнало.

  18. LeeAnn on March 15th, 2007 08:54

    А! Ето за такъв паркинг си мечтая!

  19. Hobbit on March 15th, 2007 10:17

    LeeAnn,

    Не е чак такъв кошмар:) – аз съм под наем, като си купя жилището (и като го завършат), ще “избягам” чак в МанЛивади, след поне година и половина.

    А вече ми е мъчно.

    Излизам сутрин за една цигара на балкона и гледам 127-мо у-ще, връщам се 25 години назад:))) Знам в кой двор каква беля съм направил, къде съм си изпил първата бира.

    Абе ще взема да пусна един постинг за този коптор, центъра на София:)

  20. LeeAnn on March 15th, 2007 13:15

    Дзвер, извинявай за офф-топика :)

    Hobbit, зависи какъв емоционален заряд носиш в себе си по отношение на това специално място, наречено “стария квартал”.
    От моите приятели и среда почти никой не остана там и като посещавам родителите си ми се струва някак празно наоколо…
    А белите си ги спомням и без да гледам към 41-во /то не че се виждаше от къщи, де/
    Сложно е. Не бих се върнала. Ама, я наистина напиши нещичко по въпроса, за да не спамим Дзверчо тук ;)

  21. dzver on March 15th, 2007 13:30

    Напишете, аз пък може да споделя за моите спомени от Абдовица =) Когато децата бяха истински деца, а зимите – истински зими.

  22. Michel on March 15th, 2007 16:19

    Пък … на мен все ми се иска да напиша за карането в насрещната лента/платно по улиците на София … илюстрирано със снимки и captions под всяка ;-)

    Не, сериозно, на Петте Кьошета си карат в насрещното всеки ден…

    Има ли полиция в България? Има ли КАТ? Някакви други служби? Или… ей-така си кретаме и си затваряме очите всеки ден? Все пак, хора, плащам си данъците за точно тази полиция, нали? Е, не може ли да си гледат работата? Щото утре ако взема да си спра здравните осигуровки и спра да плащам ДОД и ДДС и какво ли още не, и на мен ще ми търсят сметка, нали?

    Е, кой търси сметката на неква служба с хиляди служители които не правят почти нищо?…

    Хм…

    Или задължително трябва първо някой да умре по един spectacular начин, за да се случи нещо в тая държава? (пример : подлеза на НДК)

    А че по Витошка прерускат коли и по Графа също, и повечето дори и буркани нямат ами просто та си се кефят, на лимузините и джиповете и безнаказаността, осигурена … от същата тази полиция и държава … по-точно, липса на такава (такива) …

    Мда …

  23. dzver on March 15th, 2007 16:22

    Бъди сигурен, че и тея дето перкат без буркан са колеги на катаджиите и не ги закачат. С цялото това движение, ще рече човек, че бързат за някъде.

  24. Michel on March 15th, 2007 16:27

    Аха… Може да са колеги. А може и да имат твърде много пари. Или пък да са от Мафията. Все едно.

    Което ме притеснява е че се прилага двоен стандарт – за всичко.

    Че едните карат в пешеходна зона, или пък в насрещното, или пък имат черни стъкла от всички страни, че дори и това на шофьора…

    …пък други трябва да се пазят от тях – по улиците, на “зебра”, на зелено, навсякъде…

    …Докато Полицията гледа настрани и свива рамене с бездействието си и сякаш казва “Sorry, пичове, ама ние пазим реда, ама само част от него. Тия тук с лимузините, бронираните джипове, дето карат на червено и в насрещното и по Витошка – те не ни касаят, щото са твърде силни/богати. Оправяйте се сами!” …

    Тъпо… :(

  25. dzver on March 15th, 2007 16:30

    Значи е време вече да ме изберете за диктатор ;-)

  26. Michel on March 15th, 2007 16:31

    Ако оправиш тези неща – избирам те! Печелиш един глас! :-)

    Кога започва кампанията ти?

  27. dzver on March 15th, 2007 16:43

    Оооо, ще ги оправя, мога да обещая ;-)

    Ако приемем, че увеличаването на власт е трудно, защото поражда съпротива, разрешаването на този проблем е от частта намаляване на власт, което би трябвало да е доста по-лесно :-)

    Камера на 10-тина невралгични места, няколко отлетели шофьорски книжки и всичко ще приключи безболезнено.

    За начало трябва да проверя и оправя плъгина си за антиспам, щото не те разпознава, че си в България.

  28. Michel on March 15th, 2007 16:52

    Бе в България съм, виж IP-то;) (или добави range of IPs за да разпознава и тези като BG;)

    За камерите ясно, проблема ни в BG е че и камери да има, кой ще стои зад тях? Правилно, родният ни полицай. Иииии? Да не мислиш че ще отнема книжки на “специалните” хора? Ще глобява? Хаха…

    От друга страна, dzver – диктатор, неподкупен и справедлив – като си получат първите 3000 шофьори глоби от по 1-2 хиляди за каране в насрещното или по Витошка, плюс отнемане на правото за шофиране – първо “хващане” – поне месец, второ – 5 години, и нещата ще се оправят:)

    Така че нека чуем платформата ти и за начало (след като фикснеш plug-in’а за антиспам;-) можеш да направиш секция на сайта си dzver.com/dictator/ и да подемеш официална кампания:)

    PS Ще има ли и велоалеи в диктаторската ти предизборна програма?;-)

  29. Ани on March 15th, 2007 16:54

    LeeAnn, Dzver, и аз съм родена и израснала в “този коптор”, центъра, учила съм в 41-во, познавах половината 127-мо…всички вътрешни дворчета и оградки. Да, тегли ме назад към детските спомени, но с удоволствие бих се махнала оттук…вече.

    Повечето хора се преместиха, а гетото, в което се превърна София, някак не оставя място за носталгия.

    Някога дядо ми казваше, че центъра е лошо място за живеене, защото един ден ще стане само административен + магазини и ще има фирми, а не хора и съседи.

    Уви, прав е бил. Да беше се преместил още тогава.

  30. dzver on March 15th, 2007 17:33

    Мисля че може да се уреди велоалея, свързваща Младостите с Орлов мост през парка на свободата, също друга, от Дружба през БИВШИТЕ казарми. Съответно един огромен булевард България, сори без градинка, но с детелини и алея. Планирал съм и превръщане на част от градинката с шмайзера в паркинг от онези с асансьорчетата.

    А като има вече велоалея, трябват и паркинги за велосипеди и мотопеди.

    Имам разни идеи и за Овча Купел, а другите квартали не ги познавам :-) Първоначално трябва да се осигури бюджет за инфраструктура, което може да стане сравнително лесно, с много здрав разум.

  31. LeeAnn on March 15th, 2007 17:49

    Дзвер… хъм… аз съм “за” . Ама що баш “диктатор”…
    Дерзай!

  32. LeeAnn on March 15th, 2007 17:51

    Hobbit, какво става със статийката, Айде, стария квартал оживява, а няма къде да “седне” на приказка. Ти обеща… Чакаме ;)

  33. dzver on March 15th, 2007 17:56

    Може и да не е диктатор, ами примерно министър председател с парваментарно мнозинство. Проблемът е в това, че за целта са нужни 121 супер надеждни депутати и още около 100 високопоставени служители в министерствата. Това прави задачата много по-трудна и преди да се стигне до построяване на алея, отнемане на шофьорски книжки и нови закони и стандарти, ще трябва да се прави нещо, което може да не се постигне и за 1 живот….

  34. Michel on March 15th, 2007 18:00

    @LeeAnn:

    Щото очевидно ако не си диктатор и в BG нещата не става :-D

    Сериозно, не знам… Аз съм “за” демокрацията, само не разбирам някои неща в тая държава … като карането в насрещното и по Витошка ;-)

    Така че ако dzver подобри нещата, па може и за диктатор да го изберем, що не ;-)

  35. Michel on March 15th, 2007 18:03

    @dzver:

    Аха, сещам се, какво… Max Payne – в действие! Може пък един такъв митичен герой да ни оправи, поне в началото… После вече – правителство и всичко останало ;-)

  36. dzver on March 15th, 2007 18:04

    Ако България беше истинска демокрация, тия неща нямаше да ги има. Тя е олигархия. Има държави-в-държавата, които не са чували за демократичен контрол и съдебната система е една от най-малко реформираните олигархии.

    Прозрачността е ключ към успешното управление :-)

  37. Michel on March 15th, 2007 18:11

    Да, прав си :)

    Пък аз исках да кажа в предния коментар, че ако Max Paine дойде да ни помогне (или Batman), нещата, за които говорим, може да се оправят много по-бързо от един човешки живот! :)

    Иначе – безднадеждна история… Моят живот със сигурност няма да стигне, за да видя велоалеи и възпитани автомобилисти, които не карат напук на правилата за движение по пътищата само, защото така им ХАРЕСВА и защото могат да си го позволят при безвластието, царящо тук :(

    Затова се чудя, дали не е по-добре човек просто да махне с ръка на всичко и да замине – някъде…

    Знам ли…

    ***

    Finally, ако в момента Max Payne или Batman, или кой да е друг герой, борещ се за справедливост, чете тези редове, то нека се забърза насам – към София, към България! WE NEED YOU!!! :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

  38. dzver on March 15th, 2007 18:14

  39. Филип on March 15th, 2007 22:31

    БАТ…БОЙКО ИДВА!

  40. dzver on March 15th, 2007 23:42

    Батман идва :)

  41. Michel on March 16th, 2007 11:46

    Браво! Сега като види знака Batman и се надявам да се засили веднага към нас да помага, в борбата за справедливост и по-урегулирано движение по пътищята :D :D :D

  42. Hobbit on March 16th, 2007 14:32

    @ LeeAnn

    Идва до днес около 16.00 ще е там:). Не ми оставяш време за снимки …

  43. zlatkata on March 16th, 2007 19:06

    е не изчетох всичките коментари ама ще ти кажа младежо така::))))
    Да не си си помислил само като те изберем за диктатор да забравиш какво си обещал:))) защото всичките ни избранници забравят,това се знае..
    Последните дни ми се случва все за това да чета…;( което е много лошо..според мен и поколението на вашите деца няма да види ред и законност в нашата мила родна страна..
    Жалко..много жалко!

  44. златката on March 16th, 2007 19:12

    иии ама забравих да ви разкажа за паркингите във Венеция:))
    На входа на града има 2 оогромни паркинга поне на по осем етажа.С автомобилите до там.После велосипеди или лодки,както ви е кеф:))
    Ама и да искат венецианци и туристи не могат да правят нарушения,уличките са толкова тесни колкото да се разминат трима пияни веселяциЛ:))

  45. dzver on March 16th, 2007 19:15

    Златке, ти ме познаваш като диктатор на чат канал :P При всички случаи ще съм по-съвестен от текущите членове на правителството.

    Проблемът е в това, че истински съвестните хора не се издигат до тези нива, в които могат да влияят на събитията в ДА.

  46. zlatkata on March 16th, 2007 20:38

    ахахаха
    аз всъщност не бих могла да твърдя че те познавам,но от писаното от теб си направих изводи:))(само без коментари за цвета на косата ми)
    знаеш ли по принцип според мен защо съвестните хора не могат да се издигнат в ДА? защото има опасност да спрат корупционната машина която плаща дяволиите,дългите обеди,безплатните паркинги и предизборните кампании на политиците…..но всъщност и много съвестните съвестни българи,които са в ниските нива на ДА страдат от синдрома на овчото стадно чуство на българина…което ни е заложено в гените на нацията…само във фантастичните филми ли правят корекция на гени?:)) цялата нация-ехаааа

  47. LeeAnn on March 18th, 2007 09:49

    Hobbit
    Днес мина ;) и утре мина даже :)
    Давам зор :) :) :)

Оставете отговор