Публично обсъждане на въпроса с “подслушването”

November 4, 2009

МВР са се отворили за предложения по отношение въпроса с измененията в ЗЕС. Имате възможност да им пратите мейл, в който да им кажете какво мислите за това, дали шпионирането на вашите “трафични данни” е или не е подслушване.

Нещата вървят на зле. ГЕРБ следва политиката на БСП за задържане на данни за всяко извършено действие с компютър или телефон от всеки човек и практически свободен достъп на цялото МВР. Правителството се ползва с голямо доверие – ако си поставят за цел да прокарат това безобразие, ще го направят и дума няма да се чуе по телевизията.

Имам две хипотези, които обясняват подобно поведение. Първата е, че висшите ченгета искат да се окопаят като водеща власт в България, каквато са от 44-та насам. Втората – че разни богати чичовци на международно ниво желаят така да бъде. Тукашните им роби слушкат и повтарят като папагали:

“За ваше добро е”, “За ваша сигурност”.

Не се чувствам сигурен, когато ме шпионират. Страх ме е.

За мое добро и в моя защита е да няма камери и Интернет да е максимално децентрализиран и свободен. Иначе бъдещето е сиво – същото като преди 20, 30, или 200 години.

Още при Пейо и Богомил.

PS. чудя се, какво общо има МВР със Закона за електронните съобщения? Има специално министерство, което отговаря за “съобщенията и информационните технологии”. Имат си НПК, да си изменят него.

Публикувано в: Гърнето с боба 26 коментара RSS 2.0

Ако постът ви харесва, цъкнете на сърцето:

Коментари

26 коментара на “Публично обсъждане на въпроса с “подслушването””

  1. богомил Шопов on November 4th, 2009 21:40

    Ще се радвам всеки да сподели своето мнение по законопроекта. Ако не може с юридически рермини- може с думи прости. Ето нашата версия: http://smali.me/1DS

  2. Ralitsa on November 4th, 2009 22:25

    Чудя се за какво им е целия този достъп. Какво сигурно има в това да четат пощата ти, в която примерно си решил да съхраниш нещо пикантно? (примерно)
    Дали ще подслушват и следят нашите мили политици и важни клечки или пак за едни ще е закон, за други беззаконие? Кое не му е сигурното на обикновения потребител?
    Утре ще свия котката на съседа и ще му звънна да му искам откуп- глупости!
    Навсякъде камери и микрофони. В автомобилите на автошколите дори. GPS-и и всякакви подобни!?

    Няма да се учудя ако и в къщите ни предложат да добавят видеонаблюдение…Мда то за наша сигурност…

  3. Викентий on November 4th, 2009 22:34

    Камери в къщата за Ваша сигурност! Една в хола и две в спалната, за да видят от НЗОК дали правите секс правилно и дали няма да получите схващания на кръста…

  4. Guest on November 4th, 2009 22:58

    Вижте, дори в момента всеки измамен може да съдейства на МВР за измамата, която го мъчи. Вие предоставяте всички ваши данни на МВР и те си вършат работата.

    Не виждам обаче защо МВР да ви следи Вас и престъпниците без да искате един от двамата.

    Това са си излишни привилегии на МВР за забогатяване по нечестен начин на по-хитрите работещи в системата така да се каже. :)

  5. БАЛТАЗАР ИВАНОВИЧ on November 5th, 2009 00:25

    Днес е просто кофти положението заради мераците на МВР и правителството. Кофти е и заради желанието на министър-председателя да бъде тотален доминатор, кофти е и заради “свети Дянко”.

    Днес е само кофти, кофти е, но не е непременно фатално, защото нещата са обратими по принцип. Я сега си представете същите тези юнаци, в същата конфигурация и същата “добронамереност”, но през 1990 година и развръзката … като в Беларусь

  6. dzver on November 5th, 2009 00:52

    Трябва да се борим за онова, в което вярваме. Понякога се постига успех и прави живота ни по-лесен.

  7. БАЛТАЗАР ИВАНОВИЧ on November 5th, 2009 01:04

    Точно за това ми е думата. Самичко няма да се получи.

  8. Lili on November 5th, 2009 10:47

    @dzver ,МВР има общо с всичко в тази държава.Усещам как се връщаме назад,когато всеки е бил следен с онези черни волги и са хвърчали доклади за куцо и сакато.Вместо да сме поне с половин крачка напред по отношение на технологиите,ние се тътрим две назад.

  9. dzver on November 5th, 2009 11:14

    Супер безсмислено е това. Не се научиха нашите прости управляващи, че богатството и просперитетът се създават от свободни хора, не от роби.

  10. Спас Колев on November 5th, 2009 14:15

    Безсмислено е най-точната дума. Защото всичките им сметки се правят “при равни други условия”, а нещата винаги са навързани.

    Не знам дали си виждал това

  11. Raymond on November 5th, 2009 17:45

    Всички виждат,че МВР и полицията са формални държавни органи.На практика те защитават само богатите,частната им собственост и личните си интереси.В този смисъл те не се ползват с нужното доверие от народа и е естествено народът да е против нарушаването на личната сигурност на обикновенните граждани.Работеща е само формулата ДОВЕРИЕ срещу ДОВЕРИЕ.Това,в същност е добре познат ОБЕКТИВЕН ПРИРОДЕН ЗАКОН,който отдавна сме нарушили.Защото и в МВР са българи като нас.

  12. dzver on November 5th, 2009 20:13

    По моите сблъсъци с МВР не е точно така. Защитават и моите интереси, но го правят адски нескопосано.

    Примерно преди 5-6 години звъннах, през нощта, защото точно под прозореца ми свири аларма. Дойдоха и не можаха да направят нищо, щото успели от централата да намерят телефона на собственика, но той бил от другаде и не вдигал.

    Преди 3-4 повторих казуса с пиянски купон, продължаващ цяла нощ. Отново дойдоха, може би за 3 минути, и пак не направиха нищо. Не им отвориха вратата, а нямали право да влязат по друг начин.

    Няколко пъти са ми фамилиярничили разни от КАТ (ми ся кво ша праим), други няколко пъти са се държали стриктно по устав. Спирали са ме да ме “джобят” на улицата, взеха ме за футболен запалянко край стадиона (това е незаконно по принцип).

    Съдействал съм на МВР по линия на това, дето сега искат да го прокарат, покрай чата. 2-3 пъти са идвали искания за данни за разни лица, каквито общо взето във всички случаи не успях да открия да са съществували. Но това беше преди 5+ години, когато чатовете бяха по-популярни.

  13. богомил Шопов on November 6th, 2009 11:28

    Намерихме портфейл на улицата – с разрешително за оръжие , 5-6 кредитни карти и какво ли още не, звъннах им и те казаха, ми елате в районното (на майната си) и ще съставим протокол. (след 10 минути чакане)

    Само за 10 минути, успяхме да намерим човека, без да имаме контактите му, да се свържем с него и да му пратим по куриер портфейла.

    Сори, ама няма да се обадя пак на 166

  14. Славчо on November 8th, 2009 12:00

    сещам се за една българска поговорка -гузен негонен бяга.
    Какво толкова е притеснителното щом нямакакво да криете бе , да не бида произвеждате тайно химично оръжие или случайно да рапространявате детско порно?
    Нали ви е ясно че понеже няма как по друг начи да накарат обикновенните хора да купуват продукти с авторски права, след като стандарта им е в пъти под нормалния който предполага да си го позволят по собсвена воля.Разбира се това е само едната част,другата е че се възраждат “слушковците” от дивия соц. само че в нов модерен вариант.
    Явно пак ще стане актуален онзи лозунг “Врагът не спи” над телефонните кабини
    Така или иначе не виждам някой който не върши противозаконни неща ве-нет за какво има да реве ..

  15. Славчо on November 8th, 2009 12:03

    мдаам напънах се да се сетя която точно свобода ще бъде застрашена от това, но така и не успях .
    Както е все извесно в е-нет обичайно се практикуват онези свободи които не са в хармония с законите морала и нравите …така де.

  16. dzver on November 8th, 2009 13:06

    http://blog.peio.org/?p=5043 – всъщност мярката е много по-страшна от “престъплението” срещу “авторските права”, дето всъщност не са авторски, ами “сродни”, щото никоя звукозаписна компания не е автор на каквото и да е.

  17. Ralitsa on November 8th, 2009 13:39

    Славчо, явно не си се напънал достатъчно.
    Моята свобода на действие ще е застрашена. Използването на който и да е оператор ти дава възможност за контакт. Комуникираш с хора, споделяш лична информация с тях и т.н. Случвало се е да ми се диктува банкова сметка, адреси, егн-та по тел.
    Хайде спомни си за онези полицаи, които свиха картата на гражданин и после теглили от парите му!? И какво се получава в случая, че не можеш да имаш доверие дори на органите на реда.
    Да може да нямам какво мръсно и черно да крия, но пък нямам и желание някой си да знае всичко за мен.
    Нали се сещаш, че с нашето управление каквито и данни да имаш, то те ще са достъпни.Ти като техен притежател дали ще можеш да контролираш достъпа до тях? (риторичен въпрос)
    Престъпниците не са глупави. Може по тел да си говорят и за пържени филии, но това да значи банков обир… Стреса и неприятното чувство си остава за обикновения потребител…

  18. Славчо on November 8th, 2009 14:21

    мила ралица,незнам колко си голяма но обикновенно хората които са заслужили това да имат нещо повече от 1 две месечни заплати в банковата си сметка никога не биха я продиктували по телефона ,пратили по пощата или скайпа.И това не е параноя това са правилата които налага инфирмационния век в който живеем.Да,информацията винаги е била едно от най скъпите неща ,забрави онези глупости за чест достойнство и ала бала те са за поетичните и нежни души.

    Иначе се напъвах достатъчно повярвай ми.До някъде е разбираем бунта с/у слухтенето, но няма сила която да ме накара да повярвам че и от двете страни на барикадата не стоят интереси.Да,не защитници на идеи и свободи ами конкретни.Никави глупости за свобода и лични пространства не ми се слушат .Честно.

  19. Славчо on November 8th, 2009 14:31

    да видях какво е написал пею некой си.и какво от това ?
    ето какво мисля това че студентите не искат камери -според мен значи чисто и просто че не искат други да стават свидетели на неща от които иначе биха се срамували.Точка

  20. Ralitsa on November 8th, 2009 14:38

    Славчо достатъчно голяма съм. А и независимо колко имаш в сметката си е възможно да я продиктуваш на роднина. Реалноста си е това. За интернет съм съгласна, че не биха я пуснали по скайп.
    Няма да споря с теб, но пък и няма да се съглася.
    Да интересите са ясни, още пари за глупости от държавата и отчитане на дейност от костюмарите.
    Има къде по-важни неща да се оправят ама нейсе, интереси :)

  21. dzver on November 8th, 2009 17:09

    В случая става въпрос за други неща:

    - Къде сте били във всеки един момент от живота ви;
    - С кого сте си говорили;
    - С кого сте обменяли информация и от какъв тип (не конкретно какво съдържа);
    - Какви услуги сте ползвали;
    - Какво сте си поръчвали по Интернет

    и т.н. – достъпно за какви ли не хора, без ваше знание и съгласие.

  22. Жоро on November 10th, 2009 11:19

    Като ви гледам постингите и ви се чудя – ми то е съвсем простичко! Тук не става въпрос за лов на престъпници, а за лов на вещици. Тотален. Не защото сме престъпници, а защото искат да МОГАТ, когато исрещу когото поискат да направят всичко. Що се отнася до трафика, ако поровите в нет-а ще намерите доста статии (не на български разбира се), от които ще разберете, как само от “невинни” на пръв поглед информации (кога, с кого, за колко време сте говорили или ровили в мрежата, какво четете – други такива, за които говори dzver) среден специалист може да направ5и пълен профил на вас и вашето обкръжение.
    Има и друга страна – досега, от подобно следене, не са хванали престъпници освен няколко педофила, но и то винаги е след “сигнал” от чужда спец.служба или от някой гражданин…
    Най-гадното в случая е, че на практика се прилага принципите “Целта оправдава средствата” и “Целта е да се оправдаят средствата”. Демокрацията според мен е преди всичко зачитане на правата, мнението и ЛИЧНОТО ПРОСТРАНСТВО на гражданите. Тя НЕ МОЖЕ да бъде постигната чрез тотален контрол и наблюдение. Защото, от самосебе си възникщва “простичкият” въпрос – КОЙ ще контролира контролиращите?

  23. dzver on November 10th, 2009 11:47

    Педофилите се ловят по друга система и с конфискация на техника. Онези лавандули от МВР, защитниците на “новите правила”, обясняваха, че така или иначе можели да получат “по конкретно престъпление” и техниката на хората.

    Еми да я получат. Но ще е на 20, 30 или 100 души техниката, не на 7.5 милиона личния живот.

  24. полковника on November 11th, 2009 10:22

    Народът го е казал: “Страх лозе пази!” И не бъркайте “свобода” със “слободия”. Демокрацията не е Миксер, а Порядък. Номерът е обшеството да контролира Порядъка, а не обратното – обществото да бъде контролирано чрез правилата на Порядъка.
    И не се мислете за толкова интересни, че някой да ви подслушва за щяло и нещяло. Всичко се стартира от причина…

  25. Николай on November 11th, 2009 20:51

    Честито на всички гласували за ГЕРБ! Това, което искат да прокарат е по лошо и от комунизма.Тогава знаехме , че ни подслушват, но това не беше със закон, а сега господата искат да го узаконят най “демократично”. Както съм споменавал и преди най-голямото унижение за мен е да ме управлява полицай. Миналата година стана скандал в парламента , че за година са похарчени 80-90 млн.лева за подслушване, което поне по закон не беше тотално. При едно тотално подслушване и следене можете да си представите за какви суми става въпрос, докато в същото време ни проглушиха ушите как пари няма за здраве и образование. Мръсни, долни лицемери – това е ГЕРБ. И накрая ако има будни хора в страната нека помнят (цитирам по памет) ” който предпочита сигурността пред свободата не получава нито едното нито другото”

  26. Anonymous on November 20th, 2009 08:15

    Неможе да има такова нагло настояване за подслушванията – ограничават се правата и свободите на граждините – не саъм съгласен и не трябва да се допуска това да стане законно !!!

Оставете отговор