Има ли корупция в УНСС?

August 5, 2009

Има. Стечение на обстоятелствата е. 3 фактора:

Слаби студенти и техните майки

Маминки решават, че глезени пуфита трябва да се изучат, щото без висшо какво ще кажат хората. Купуват на детето як жиесем и само един приемен изпит го дели от студенството. Някакви хора изведнъж се оказва, че предлагат теми по география, изтекли задачи по математика или уреждат дубльор с фалшива лична карта. Маминка вади пачка и изчадието става студент. После това изчадие открива, че ученето значи да търкаш банки, да слушаш лекции и да пишеш домашни за някакви тъмни материи, което е доста скучно. Не стъпва на лекции и упражнения цял семестър и в сесията схемата се повтаря.

Преподаватели

От другата страна на това изкушение са преподавателите – грешни души, някои особено грешни. Как се е ставало доцент преди 89-а? Без ходатайства, без одобрение от ДС и БКП? Надали. Пък и тази една заплата – как се живее с 500 или 800 лева?

Икономиката не е много точна наука. Всякакви странни птици – преквалифицирани научни комунисти, провалени министри, фамилни кланове и прочие са пуснали корени и не могат да бъдат поместени, защото няма обективен критерий за оценка на свършената от тях работа.

Ръководството

От трета страна – декани, ректори и прочие, смятат всичко за благото на университета. И благото на университета иска в него да има бройки студенти, за да се получи по-голяма субсидия и да има пари за нова дограма и ремонт на тоалетните. Нямат интерес много да се къса. Имат интерес хората, които са гласували за тях на предните избори да гласуват и на следващите, а също и в академичния съвет да са правилните хора, т.е. същите, които досега.

Моят опит

Изпитите в УНСС бяха сравнително лесни. Много по-голям проблем ми беше това, че почти всички предмети са скучни и непрактични, отколкото че няколко човека ги преодоляват с пари или други схеми.

Резултат

Некачествено образование и дипломи без покритие, липса на квалифициран персонал на пазара на труда, ниска производителност, студенти в чужбина, перманентна емиграция, оглупяла, застаряла и бедна България.

Публикувано в: Uncategorized 29 коментара RSS 2.0

Ако постът ви харесва, цъкнете на сърцето:

Коментари

29 коментара на “Има ли корупция в УНСС?”

  1. Калоян К. Цветков on August 5th, 2009 18:26

    Супер точно — важи за ВСЕКИ (държавен) български университет или академия. Нека сменим УНСС и “Икономика” с примерно РУ и КСТ и написаното пак ще е вярно за нашият русенски “институт” например 😉

    Корупцията обаче не спира тук — тя е навсякъде, и не е изключение, ами традиция. Ако се развият по-горните тези за майките и т.н. същото го има и при преподавателския състав: не може примерно Катеринка да се справи със суровия живот и заради това хайде нека да остане като докторант в Университета, където засега ще получава някакви пари, а ако сработят връзките на мама и тате може и кариера в университета да направи 😉 Нищо че е куха бъчва и не може хляб на вързан програвист да даде 🙂 Шибана мръсна глупост.

  2. Евгени on August 5th, 2009 18:31

    Съгласен съм с едно допълнение:
    Ако имаш желание можеш да прочетеш материята и да се поинтересуваш и по-нататък. Нивото на изпита не трябва да ти е определящо за това дали да четеш или – не. Това се определя от теб.

  3. dzver on August 5th, 2009 18:47

    Генчо, ако знаеш през колко инциденти минах, докато спре да ми се занимава с УНСС…

    Спрях да се старая, защото не ми проверяваха работите на изпитите. На отлични работи съм получавал 2-ки и 3-ки (финанси, фс анализ).

  4. Момчил on August 5th, 2009 19:05

    Дзвер, то и онзи университет отсреща през поляната, работата е същата. Чудя се има ли някой университет, който да не е така.

  5. dzver on August 5th, 2009 19:20

    Дето показват как работи интеграла ли? 🙂

  6. Момчил on August 5th, 2009 22:38

    Показват как се посредничи на бирата от касата към кенефа. Даже и това не го правят добре, но поне имаше СИПове по заведенията, че се научих.

  7. dzver on August 5th, 2009 23:18

    В УНСС имаше доста сериозни преподаватели по мое време, примерно в моята катедра – СК, но дори те осираха изпити.

    Гадно е, когато си силен по нещо, предадеш работа, в която ако има нещо объркано е правописна грешка или максимум грешка в сметките и получиш 2, 3 или примерно 4, заедно със 100% от другите студенти. Няколко пъти оставах да се боря. Особено потресаващи бяха случаите по финансово стопански анализ (3 на писмената работа), компютърна грамотност (3 на писмената работа) и финанси 1 (2).

    По Финансово-стопански анализ на доста сложни задачи, без нито 1 грешка, имах 3 на работата си, без да има нито едно драснато, което да намеква, че някоя от 6-те или 7 страници е проверена. Седях до 7-8 вечерта, за да се добера до преподавателя и да видя защо имам 3-ка. Грешка нямаше, въпреки че ме накара да повторя всичко пред него, накрая намери изтървана 1 сметка и ми писа 5 (заслужавах си 6-ца с плюс).

    Имаше може би по 2-3 предмета на семестър, в които съм убеден, че работите не се проверяваха и оценките се поставяха на ротационен принцип.

  8. Евгени on August 5th, 2009 23:43

    Е да де. Нали и аз сега юли го завърших бакалавъра. Оценките са на ротационен или на “фейс” принцип. Затова и заебах успеха, а седях и четях това което ми е интересно от материала, дори и да не се покрива от изпита. 🙂
    На държавния ми изпит слушах как колежките ми заекват на фундаментални за специлаността ми въпроси. Мен ме прекъснаха и на трите въпроса. Накрая аз с пет, клявките със шестици :))
    Затова изпита не е критерии. Никакъв!

  9. dzver on August 5th, 2009 23:48

    Видях с очите си на дипломна защита по счетоводство 2 или 3, забравил съм, поредни студентки не можаха да кажат коя е сметката за печалби и загуби от текущата година.

    Едната беше с дипломна работа за годишно счетоводно приключване.

  10. Мария on August 6th, 2009 05:19

    Навсякъде е едно и също. Разликата е само, че има университети, в които всеки знае при кой и как, а при други информацията е малко по-кът…

    Колкото до успеха… 🙂 И аз след 1 курс спрях да го мисля, защото просто е загуба на нерви. На изпити, на които знам, че на сън да ме бутнат, всичко ще си изрецетирам съм имала 4-ки, а на такива, на които съм разтягала локуми без да имам и идея за какво става въпрос, съм изкарвала повече…

  11. nevi on August 6th, 2009 10:29

    А какво мислите за “малката секира” – Стоян Александров? На мен са ми разказвали как на изпит е скъсал студент, който си знаел всичко. Момчето си казало всичко по въпросите, Стоян Александров го разходил по целия конспект и, тъй като не можал да се заяде за нищо, го попитал какъв е курсът на БНБ за деня. И го скъсал, защото това бил елементарен пропуск…
    Просто паднах, като го чух.
    Изобщо това е най-корумпираният ВУЗ за мен. В Софийския не е така.

  12. dzver on August 6th, 2009 10:50

    Самият факт, че го е разходил из целия материал и изобщо се е занимавал, прави историята недостоверна. Иначе съм чувал лоши работи за Стоян Александров.

  13. nevi on August 6th, 2009 11:17

    Защо да не го разходи, след като момчето си е знаело всичко? Доколкото разбрах, Стоян Александров винаги си търси повод да те скъса. И го намира.

  14. бай Стоян on August 6th, 2009 11:48

    Утре Носете Съответната Сума- това всички го знаят.
    но дипломи се дават на всички а знания се дават само на избрани май че стана валидно за цялата система

  15. Anton on August 6th, 2009 13:44

    Поздравления за поста, много точно си представил как стоят нещата.

    Само не разбирам защо цялата нация се държим така, все едно разбрахме преди няма и месец, че в УНСС има корупция. Това си се знае и за никой не беше тайна, но питам къде са всички онея, на който наистина им е работа да се занимават с това ? Те всъщност и в момента нищо не правят – говори си се по медии и блогове и след някоя и друга седмица пак ще се замълчи, а в УНСС ще се влиза и изливза “вие-знаете-как” (а и далеч не само в УНСС).

  16. dzver on August 6th, 2009 14:15

    Не е така, първия сайт за корупция в УНСС го направих 3-ти курс на бакалавърската степен ;-P бях събрал някои свидетелски показания.

  17. nevi on August 6th, 2009 15:20

    Във всички ВУЗ-ове има корупция, но в УНСС е най-голяма. Там в деня преди изпита можеш да си купиш темата, по която ще пишеш на следващия ден, срещу скромната сума от 200 лв. Да живее корупцията!

  18. gyx on August 7th, 2009 07:42

    Говорите глупости!
    Корупция в родните университети категорично няма!!!
    И аз категорично съм космонавт. 🙂

  19. dzver on August 7th, 2009 10:03

    Верно ли на луната се подскача по 10 метра?

  20. plankov on August 7th, 2009 17:41

    като бивш възпитаник на Стоян Александров, мога да кажа, че /явявах се два пъти при него на два различни предмета – основи на финансите и корпоративни финанси/, мога да кажа, че ако не друго е супер строг изпитващ. Виж лелята дето му е асистентка напълно се вписва в картинката – не ме кефиш, слаб 2.
    Иначе в мойто катедра МИО, беха 90% от тях или даскаля дето беха наистина пуснали едни такива ми ти семейни дълбоки корени, гарнирани със супер простотия, безхаберие … или пък такива дето бяха само безхаберни. Бе изобщо даскалите на МИО-то са картинката на УНСС. Пък иначе, аз свидетел на корупция не съм бил, не са ми искали. Чувал съм. За изпитите по математика и Киро водката. За оня Сираков, дето даже други даскали споменаха, че искал кинти на няква, дето била роднина на друг даскал… и такива ми ти работи.
    пък квото съм чувал, съм го чувал от други даскали, има(х) се с някои от тях…

  21. dzver on August 7th, 2009 19:34

    О Киро е легенда, но не съм го виждал. Ние бяхме по математика 1 при Райчинов, не е по-малко известен от Киро водката и в двете направления.

    Отделно от това, че се проведе изпит по математика 1 със задачи, без да сме решили нито една задача. Асистентът дойде на първото упражнение и на изпита.

    Аз успях, щото все пак математика – колко му е, виждаш няколко формули и задачите се свеждат до това да ги използваш. Но други, хм, да речем се лишиха от закуски.

  22. ominaeshi on August 8th, 2009 12:58

    За мен УНСС не е университет, а някаква подигравка.

  23. dzver on August 8th, 2009 21:33

    http://frognews.bg/news_14279/Frash_ot_agenti_na_DS_v_Sofiiskiia_universitet/ – доказателство за спекулацията ми.

    90% от преподавателите – агенти на ДС 🙂

  24. nevi on August 10th, 2009 15:58

    Добре. Повярвах – със сигурност бабките в Софийския са агенти на ДС… Или младите асистенти на по 25 години. Защото предимно това е преподавателският състав на Университета. Дори цялата мъжка част от преподавателите да съберем, пак няма да се получат 90 % от преподавателите на СУ. Но пък и УНСС никога няма да бъде добър ВУЗ. Така че – О.К.

  25. dzver on August 10th, 2009 16:13

    Доцент на 25 няма, а те имат предвид доценти и професори, които са били доценти и професори преди 89-та.

  26. nevi on August 10th, 2009 17:28

    Добре. И какво от това? Да не би в УНСС да не са същите? Преди 89-та навсякъде и било така. Няма нищо сензационно – това се знае от всички. За да получаваш добра заплата, да получиш пост – трябва да си сътрудник на ДС. А в днешно време сътрудниците на ДС държат радиа, телевизии и са мастити бизнесмени. И това се знае.
    Но и за УНСС се знае, че е измислен ВУЗ. И изобщо – там има ли некорумпиран преподавател? Защото аз не съм чувала за такъв?

  27. dzver on August 10th, 2009 18:12

    За мен има, никога не съм подозирал, че 90% от преподавателите са агенти. Очаквал съм да са 5 или 10%.

    Също и за броя корумпирани не съм съгласен с теб. Дори в най-лошите времена, в УНСС повечето преподаватели не са били корумпирани. Но то стига по 1 от катедра да е 🙂

  28. Пламен on August 10th, 2009 21:58

    За преподавателите агенти и аз съм на същото мнение – трудно беше по времето на комунизма да си на добра длъжност, с добра заплата и пр. Беше възможно, ако си: 1. член на БКП, 2: сътрудник в ДС. И едните, и другите се подредиха добре…

  29. plankov on August 27th, 2009 18:32

    Бря, УНСС си е чисто комунистическа крепост и то в днешно, реално време… Язък, че всеки 9 от десет икономисти в Управлението ни е завършил УНСС – то затова и сме на такъв хал с икономиката… Чорбава работа, ей, чорбава

Оставете отговор