Свобода, а не грах

October 11, 2008

Не мога да разбера тази работа с протестите защо не работи. В софийския интернет има минимум 100 000 абонати, по данни на днешния Капитал. Свежо-то се посещава от над 40 000 дневно, а там материалите за протеста направиха няколко първи страници.

В 11 на блог протеста бяхме една шепа хора. Към 12 положението се подобри и се събрахме на няколко групички по 10-тина блогъри, а общо присъстващите станаха може би 150-200, дори 250 :-) За охрана служеха едно 30-40 полицаи, които създаваха тарапана.

Видяхме се с:
miglen, oggin, Комитата, Радан, Руми, Майк Рам, velqn, Michel, Маркуча и Ани. Видях също Нели Огнянова, yovko, veny g и bogomil.

Гибли ме била познала, но не се обадила.

Това е протестът, поименно (ДАНС си води записки). Ако пропускам някой, моля да ме извините :)

Публикувано в: Гърнето с боба 44 коментара RSS 2.0

Ако постът ви харесва, цъкнете на сърцето:

Коментари

44 коментара на “Свобода, а не грах”

  1. Виктор on October 11th, 2008 21:17

    А, бях и аз, Виктор кирилов любенов, обадих се на Невена Гюрова, също с мен беше щерка ми, жена ми, колежката Горица Белогушева. Това за ДАНС и протокола, да не ни пропуснат. Още сме тука, живи сме, мърдаме по малко.

  2. Крис on October 11th, 2008 22:01

    Ходих на протеста. Стана ми криво. Бяхме срамно малко хора. На “дървото на срама” висяха срамежливо 3 мишки и 2 клавиатури (аз се разделих с едно микрофонче). Работата се прецака, когато се появиха (защо ли?!) под строй Расате и подобни и отказаха да свият знамената си, въпреки призива да го направят. Дожаля ми за дървото… Тръгнах си. Сега ми е още по-криво. И ме боли… главата :-/

  3. Michel on October 11th, 2008 22:24

    Бяхме срамно малко, каквото и да си говорим. Мисля, че разни националисти, анархисти, хора с червено-черни знамена и т.н., бяха повече (а защо бяха, не става ясно…)…

    Няма да се оправим… няма.

    :-(

  4. dzver on October 11th, 2008 23:39

    ми не знам, но нашите скъпи не-geek-другарчета какво чакат. Ако приемат тая работа със шпионския софтуер, познайте кой ще шпионират – мен или вас :) протестираме за всеобщата свобода, ние ще се оправим, дори в китайски условия.

  5. Огнян Младенов on October 11th, 2008 23:52

    Че к’во му е лошото на Китай ? Поне знаеш че е държавна политика да те следят :-) А тук ни подслушват все още нелегално :-)

  6. Драгомир on October 12th, 2008 00:02

    Не става, защото няма организация! Не става само с писане по блогове тази работа. Не става и със сайтове еднодневки и организации еднодневки, които Бого Шопов прави през месец.. незнам колко домейна и инициативи има вече този човек.

    Фактът, че на протеста бяха почти само блогъри показва, че това е едно затворена (заради надменност ли, незнам) общество, което се чете и линква само себе си.

    А и в крайна сметка в България свободата не е ценност.. може би не сте виновни вие :(

  7. Драгомир on October 12th, 2008 00:05

    И какво по дяволите означава Федерация на анархистите и защо бяха на протеста?!?

    Анархисти и федерация в едно изречение? Демек организация на анархистите? ха-ха-ха

  8. dzver on October 12th, 2008 00:09

    На мен не ми пречиха.

  9. gyx on October 12th, 2008 00:23

    Да не вземат да ви привикват сега един по един в ДАНС? :)
    Пазете се от чукове. :D

  10. Вени Г. on October 12th, 2008 04:08

    @ Драгомир

    младите анархисти са винаги, и то организирано сиреч с подкрепата на ФАБ /Федерацията на анаярхисктите в България/ на влсички протести на коалиция “За да остане природйа в България” и на малкото останали мижави граждански протести. Кво ти пречат момчетата – принципни алтерглобалисти са – срещу властта? !

    Когато те пишеха в техния сайт срещу ограничаването на свободата в Интернет, май още и Бого Шопов не пишеше за това. Тъй че…, абе с две думи – не бъди предубеден заради думчата “анархисти”, без да познаваш момчетата и действията им от години насам.

  11. Драгомир on October 12th, 2008 06:57

    Виж в тълковния речник какво пише срещу думичките анархизъм и организация/федерация и ще разбереш защо е смешно да седят в едно изречение заедно.

    Подкрепям протестите за природата, но не подкрепям примерно недупченето на билети, което те силно “рекламират”.

  12. Селин on October 12th, 2008 09:24

    Мен анархистите не ме подразниха, държаха се възпитано. За разлика от онези отвратителници на Расате. Толкова бяха противни и нагли. Без тях щяхме несъмнено да сме по-малко, но щеше да ни е доста по-добре, струва ми се. Без нацистките им гласчета, викащи “не на подслушването на Интернет” с ударение на последната сричка на думата и любимото им “социален” и “национален”. Докато анархистите не обсебват протестите и не обиждат останалите протестиращи, нека се наричат както си искат. Ама онез образи бяха отвратитетлни просто.
    И да, и аз се чудя защо не става тая работа с протестите. Поне 50 човека съм агитирала, от които само двама приеха, че има проблем, другите бяха на мнение, че в следенето на Интернет няма нищо нередно, някои дори ме обвиниха в параноизъм…

  13. ssk on October 12th, 2008 09:49

    Е някой сме на “село” и няма как да се присъединим към протеста. Единственото, което успях да направя е символичната подкрепа с разпространение на банерите…

  14. ju on October 12th, 2008 11:01

    Аз не можах да дойда …

    Иначе и часът не беше много удобен. Друго си е да се наспиш едно хубаво и вече като се чудиш какво да правих да отидех да пиеш една бира на протеста :) … ама пък тогава щяха да дойдат зелените :(

    Арена и Замунда учудващо за мен навремето направиха много добър протест. Трябва да се вземе пример от тях.

    Ще се зарадвам истински когато на такъв протест дойдат не блогърите, не зелените, не националистите а обикновенният човек :(

    П.П. Трябваше да пуснете един спам в ICQ стил разпрати това съобщение на 5 човека и ако не дойдеш ще се случи нещо ужасно, а ако дойдеш ще се изпълни едно твое желание :)

  15. 3.14f on October 12th, 2008 12:53

    ju, то и избирателната активност може да се вдигне така, като изчакаш хората да се наспят до ранния следобед, пък после ги почерпиш по бира и кебапче, пък им дадеш и по 10 лева… Знаеш ли какво гражданско съзнание развиват тагава, гласуват като ботове. Ама не се брои, за съжаление, не и за тези цели. :)
    Иначе щом това ще те зарадва, аз не съм блогър, нито зелен, пък на – отидох. Вярно, срам ме беше да не ме познае някой неориентиран за протеста, като ме види заедно с диваците от БНС, ама какво да се прави.
    Между другото, много показателно за цялата нескопосана организация – като отидеш днес на svobodata.org, няма да разбереш изобщо какво и как е било и дори дали изобщо е имало нещо.

  16. dzver on October 12th, 2008 13:42

    3.14f, а ти с какво помогна за организацията? ;-)

  17. Маркуча on October 12th, 2008 14:48

    Хубаво де, отидох. И? Побъбрихме си за за topbloglog, видях един-двама колеги и толкоз. Цялата работа изпортиха атакистите (едно момиче до теб много точно ги нарече “пиявици”), които се примъкнаха и почнаха да крещят глупости за рода Дуло. Мен това ми е гнусно. А ФАБ са пичове, Драго обясни защо :) Приятно ми беше да видя Нели и Иво Инджев, но така и не се разбра кой точно протестира и за какво.

    BTW, някой знае ли как се казва онзи индивид с вид на Ричард Столман на млади години? Страшно се изкефих, като го видях.

  18. bogo on October 12th, 2008 15:26

    Dzver, ти си го написал, ама и аз да го повторя – а вие какво направихте, за да помогнете в организацията. Много лесно е да критикуваш, но е адски трудно да работиш за това, което искаш да стане.

    Благодаря за критиките, същите хора сигурно ще го направят пак следващия път (да критикуват).

    @Драго – ела помагай, като искаш нещата да се подобрят. “Електронна граница”, мжое да е малада, но всеки ден всеки от нас дарява от времето си за да може и ти и другите да бъдем свободни в Интернет, а това е достойно за уважение. Аз правя каквото мога – ела и ти да правиш същото и може да се случи чудото, на което всички се надявате – живеем в такава държава, каквати ние си направим.

  19. bogo on October 12th, 2008 15:27

    @Маркуч- ами направи нещо – включи се в работните групи – бъди активен или помагай по друг начин.

  20. bogo on October 12th, 2008 15:30

    @ju – всички сме обикновени хора :) Аз поне съм съвсем нормален човек. Но си прав, че нещата трябва да се променят.

    Що се отнася до замунда и до Арена, ако ние имахме технич бюджет, щяхме и ние да направим чудесна, но една успяхме да съберем 450 лева. За разлика от тях, при нас все още няма намесени бизнес интереси, оказва се че и Интернет доставчиците нямат интерес да бъдат независими и да мислят за потребителите и за бизнеса си…

  21. bogo on October 12th, 2008 15:31

    @ssk – имаше хора от Русе, Търново, Силистра, Варна и Пловдив – поне тези за които аз знам.

  22. bogo on October 12th, 2008 15:32

    @Селин – трябва да се преборим с примиреността в българина – ние търпим, дори и да ни го **** отзад с извинение. Търпим всичко и мислим само какво да ядем вечерта и как да мине още един ден от живота ни. Това е жива смърт за мене.

  23. ju on October 12th, 2008 15:42

    @bogo – Може би наистина нещата зависят от бюджета … макар че не съм на ясно точно как?

    Трябваше да помогна и аз с това (колкото мога), а още по-добре ако се беше намерил някой които има интерес да ни подкрепи :(

  24. dzver on October 12th, 2008 15:48

    БСП няма проблеми със събирането на хора. Може би трябва да питаме Господин И как успяват да си мобилизират масата от бабички.

    @Маркуча, извинявай че те изтървах в списъка за ДАНС горе, сега ще те добавя.

  25. Маркуча on October 12th, 2008 15:53

    > направи нещо – включи се в работните групи
    > – бъди активен или помагай по друг начин.

    С голямо удоволствие. Ако има нужда от пари, ще отделя от скромните си спестявания. НО:

    * Къде по-точно са работните групи? Не изключвам да съм пропуснал някой детайл, но на opensource-bulgaria за връзка има само телефон и джабър. Говореше нещо за мейл лист — къде е?

    * Как предлагаш да разкарам БНС (не били Атака, моите извинения)? Ако искаш, следващия път мога да крещя по мегафона, имам мощни дробове. Не твърдя, че организацията е лоша, твърдя, че Расатевите неонацисти опошлиха всичко.

    Имаш ми мейл адреса, пиши и ще се разберем.

  26. Маркуча on October 12th, 2008 15:55

    @Дзвер:
    Не си го слагай на сърцето :)

  27. ju on October 12th, 2008 15:57

    Да се пусне една анкета “Защо не дойдох на протеста?”

    Моя отговор е:
    - Защото съм болен, пък и очаквах и без това да има достатъчно хора и без мен

  28. nellyo on October 12th, 2008 21:26

    Беше си като истинско.

    Не мисля, че Расате имаше някакво значение за успеха или неуспеха, по-голямо от това, че падат листата.

    Проблемът е в жабата, която се сварява постепенно.

  29. fen on October 13th, 2008 17:10

    Яд ме е, че не успях да дойда.Съжалявам.Каквото и да кажа няма значение.

  30. Khan Kardam on October 14th, 2008 07:46

    Как да дойде човек, когато такива протести са пълни предимно с психопати? Как да дойде човек, когато ще го причислят след това към Расате или друг откачалник?

    Как да дойде човек, като Бого Шопов не знае какво иска, то не бяха сайтове, инициативи, тениски, домейни, не знам си какво? Щеше да кандидатства за парламента, сега се отказа. Ами няма как да вярвам на такъв непостоянен човек.

  31. bogo on October 14th, 2008 11:39

    @Khane: A вярваш ли на себе си.

  32. bogo on October 14th, 2008 11:39

    @Маркуч: http://efb.bg

  33. dzver on October 14th, 2008 12:03

    После как да не е подозрителен човек към анонимните? Khan Kardam, верно е пълно с психопати. Ако беше дошъл, някой щеше да ти навре знамето на рода Дуло – конска опашка с |Y| отзад :)

  34. Крис on October 14th, 2008 14:26

    dzver, обикновено те чета с интерес. В този ти коментар обаче, ми идваш малко “пресолен”. Вероятно си гневен. Точно това отношение към “анонимните” (имаш предвид “не-блогърите” предполагам), може би е една от причините за липсата на масовост на протеста. Защото истината е, че не бюджета беше фактора за успеха на протеста на Замунда и Арена, а именно “анонимните”.
    п.с. Нямам представа, какво точно правят със знамената на рода Дуло – конска опашка с |Y| , но чувствам, че нямам място под тях.

  35. kalata on October 14th, 2008 15:07

    Хора, какво толкова се плашите от шпионският софтуер. Винаги има начин да го заобиколиш. Мислите че в Китай не се ползва нелегално интернет. Ами ползва се. Мислите че всичко се следи ? .. не не мисля. Трябва им огромен ресурс от машини за да следят целият интернет трафик .. това е абсурд!!!
    Ако трябва ще пращаме на всяко съобщение по ICQ “БОМБА” или “АК-47″ за да могат да се претоварят сървърите им!

    Торенти и p2p ще ги прекараме криптирано. Ако трябва и криптирани мрежи ще си направим или пък VPN-и за наши хора. Anonymous мрежи колкото искаш за да излезеш навън.

    Ние така и така нямаме глас в тази държава не виждате ли, че всички са мафиотизирани и само гледат паричките да паднат и да се завърти проектчето и колкото да покрият очите на хората че всичко върви. Тази цялата работа за интернет-а е само да се източат пари на държавата.

    Аз предлагам да криптираме! Ще направим симетричен алгоритъм без общ ключ. Ще го направим както скайп – има ли шефа скайп и служителите имат скайп!!!

    Няма непробиваеми неща!

  36. dzver on October 14th, 2008 15:12

    @Крис, по принцип си прав и те моля за извинение. Имам проблем с това.

    По принцип чета внимателно коментарите и посещавам линковете под имената. Помня на кой какво съм казал. Така отговарям индивидуално спрямо конкретния човек. Когато обаче няма линкче, не те запомням като Крис и не мога да отговоря индивидуално. Отговарям разсеяно в пространството, не помня на кого какво съм писал. И се получават недоразумения.

    Не знам дали ме разбра.

    @kalata, с шпионския софтуер номерът с криптирането няма да работи, защото няма да те проверяват на съдържание на трафика, а на съдържание на хард диска.

  37. kalata on October 14th, 2008 15:47

    Мислиш че не може да се криптира диска ли ?

    Нека гледат какво имам там.

  38. dzver on October 14th, 2008 15:52

    Не мога да ти кажа, дали това е достатъчна защита, при положение че имаш инсталиран троянец. Нещо ми подсказва, че не е, но така или иначе не е важно.

    Ще се намерят умни дебъгери, които ще се справят с троянеца. Въпреки това е мракобесно и повечето хора ще бъдат шпионирани.

  39. kalata on October 14th, 2008 16:16

    Една такава програма винаги може да се подкара да работи в CHROOTed среда така, че може само да лъжем, че сме чисти а те да си мислят че ни подслушват.

    И пак остава средството за претоварване на сървърите им. Ако имаме програма която да праща “бомба” или “фащизъм” и сме много хора ще задръсим сървърите им до безкрайност и няма да могат да филтрират нормалният трафик и ще има пропуск.

  40. dzver on October 14th, 2008 16:37

    kalata, все пак мисля, че за да се цензурира мрежата трябва да се въведат такива тежки рестрикции, че е по-вероятно да не бъдат въведени.

  41. kalata on October 14th, 2008 17:23

    Цялата рази работа мяза на абсурд. Първо за да може да се управлява такъв трафик трябва да има кадърни хора.

    Кадърни хора в държавната администрация няма. Или поне са толкова малко, че са незабележими и не им се дава свободата да работят в по – големи проекти като такива.

    Ако се възложи проекта на някой то това ще е на частна фирма. Но за да не излиза, че частна фирма ги подслушва – частната фирма ще им направи системата за да си гледат кой какво къде и със ЗЗКИ ще ги накара да ги администрира, защото те няма да могат. Защото няма кадърни хора а ако има те не пробиват, защото е топло мястото на шефчетата които нищо незнаят и само говорят глупости, но гледат да не им седнат на местенцата.

    И така целият проект ще е частен, ако този проект е направен в България (с главна буква се пише за турците които го четете).

    И както за нуждите на цялото това наблюдение са необходими невероятен ресурс от техника, която ме съмнява дали ще може държавата да си позволи да закупи, защо пък не те за Windows дадоха милиони остава за НС да не дадат.

    Според мен това цялото идва от франсетата. А ние сме държавата “Copy-Paste” на всички западни. Нямаме собствено мнение и когато американците кажат “НЕ” и ние “НЕ” когато европа каже “ДА” ние питаме американците “ДА?” и те “НЕ” и ние “НЕ”.

    А сега да се подмажем цяла европа каза “НЕ” ама ФР каза “ДА” и ние сега “ДА” ама .. “НЕ” или по скоро “?!?!” докато нещата се изяснят в европа.

    Ние нямаме глас. Това е факт. Да протестираме и да не. Нямаме глас. Мафиотите ще си имат неограниченият достъп и ще си правят далаверите защото са защитени от закона, а ние ще бъдем следени като мишки гризачи ЗАЩО ?!

    Защото компаниите които произвеждат плочи на Дийп Пърпъл и Юрая Хиип и Търкалящи се камъни са им малко паричките и са видяли, че им бягат доста парички и защо да не си ги вземат. КАК ?!?

    Като платят на депутатите и кажат “ТОВА Е ПИРАТСТВО”

    Израел се настани в Палестина и обвини жителите и за “ТЕРОРИСТИ” – ТОВА Е ПИРАТСТВО

    Та стигнахме до момента на истината това е абсурд!

    Първо за тях. Второ за тях и трето за тях. Не могат да го направят.

    Има 11 ROOT сървъра само за DNSите в света ако европа е само 1/10 от света значи ще и трябва 1 Root cluster да я обслужва само за DNS заявки. DNS трафика за 1 човек е само 5-7% макс от потреблението му.

    Малко математика: Каква машина ще трябва ? Или по скоро Какъв клъстер ще трябва ?

    За Европа има един клъстер на Postini който отговаря за около 1000 клиента и филтрира само СПАМ, Вируси и IM и вече им е малък.

    Надявам се да съм бил изчерпателен! Абсурд (като за позледно)

  42. bogo on October 15th, 2008 12:22

    @ Kalata – ти казваш “Кадърни хора в държавната администрация няма. Или поне са толкова малко, че са незабележими и не им се дава свободата да работят в по – големи проекти като такива.”

    Еи това е наи-страшното, щото те са длъжни да го направят и като сложим некадърността … не ми се мисли.

    А и това ще е задължение на доставчиците на Интернет, а не на адмнистрацията, което е още един проблем.

  43. Khan Kardam on October 18th, 2008 19:29

    Бого ти като толкова много напираше да ставаш евро-депутат и да се бориш срещу това, защо се отказа? Днес така, утре другак. Ами няма никога да дойда на твоите протести, защото си обявил нещо, а после там има всякакви психопати.

    И тия зелените, как да дойда като ги смятам за палячовци, а ти използваш подобни протести за политически дивиденти.

  44. silvercoin on October 20th, 2008 19:24

    “Khan Kardam”, нека си го кажем откровено – до мястото на протеста се стигаше със специално издаден от организаторите пропуск за участие, а ти не беше поканен и нямаше такъв. Заради това сега ти е криво.
    Богомил, следващия път издайте и на човека пропуск бе.

Оставете отговор