Blogspot vs WordPress.com

August 12, 2008

Резултат по брой участници в topbloglog – 283 : 157, в полза на Blogspot. Крайно изненадващо за мен, WordPress би трябвало да е по-добрата услуга.

Публикувано в: Гърнето с боба 34 коментара RSS 2.0

Ако постът ви харесва, цъкнете на сърцето:

Коментари

34 коментара на “Blogspot vs WordPress.com”

  1. пламен on August 12th, 2008 12:23

    “Би трябвало.”

    Уърдпрес има повече адвокати, Блогспот – повече потребители.

  2. Вени Г. on August 12th, 2008 12:28

    Защо изненадващо?

    Уърдпрес не е хич юзърфрендли.

  3. dzver on August 12th, 2008 12:35

    Направих си 2 тестови блога, т.е. 2 сериозни блога, които бързо се превърнаха в тестови и на двете места. Този в WordPress ми беше по-удобен и РАБОТЕШЕ, за разлика от този в Blogspot, който постоянно гърмеше.

    Но предполагам, че вече и в Blogspot всичко работи нормално …

  4. Филип on August 12th, 2008 13:04

    Освен това Blogspot е безплатен, а за WordPress трябва хостинг (май много малко място даваха за без пари). Пък и Blogspot е по-лесен за използване от не-програмисти – май :)

  5. Longanlon on August 12th, 2008 13:09

    разбира се, че уърдпрес е по-удобен (поне преди 2.6 де). блогспот пък е по-рекламиран…

  6. dzver on August 12th, 2008 14:07

    Аз нямам данни колко хора са с WordPress, въпреки че мога да извадя с малко програмиране. Само колко хора използват безплатния WordPress.com, базиран на WP MU.

  7. v on August 12th, 2008 14:41

    че защо “би трябвало”? ти си е? и епъл е по-добрата фирма, ама компютрите им са по-малко разпространени.

  8. v on August 12th, 2008 14:41

    абе днес не мога да пиша. сори

    второто е без удивителен знак и трябва да се чете ‘то си е.’. тъй че може да едитнеш, за да не се бъркат хората, и да изтриеш този :)

  9. Калоян К. Цветков on August 12th, 2008 14:47

    Това е супер идея за TopBlogLog – статистика за платформите. Коя платформа, коя версия, дали е “хостната” или се ползва “безплатна” (нали и Blogger имаха някакъв такъв вариант с качване по ftp, така че и там има “хостнат” вариант), колко имат собствен домейн и колко са на поддомейни, и т.н. Ще видим и как се справят българските “платформи” като Блог.бг, Глог.бг, Лог.бг и т.н.

  10. dzver on August 12th, 2008 15:30

    Калоян, мога с малко усилия да добавя в topbloglog данни за WP версиите, статистика за блогспот блоговете, дори Google PR. Ще е ЛЕКО неточна, защото мисля че данните за WP може да се махат и в някои блогове може да липсват.

    За съжаление за blog.bg и log.bg нищо обективно не мога да кажа. Имам едва 30-тина blog.bg блога включени, а на log.bg дори RSS-а им не работи коректно още (точно 1 блог с валиден RSS от там имам).

    Технорати има същите проблеми с blog.bg и до скоро нямаше blog.bg блог с ауторити. Вече има, след множество съпорт тикети.

  11. Л. Йорданов on August 12th, 2008 15:58

    WordPress си е даже много user friendly. :)

  12. Калоян К. Цветков on August 12th, 2008 18:27

    Ще е ЛЕКО неточна, защото мисля че данните за WP може да се махат и в някои блогове може да липсват.
    Има трик — няма да гледаш мета тага, ами логин страницата, примерно:

    http://dzver.com/blog/wp-login.php

    и вътре ще откриеш нищо такова:

    ...rel='stylesheet' href='http://dzver.com/blog/wp-admin/css/login.css?ver=2.6' ...

    Иначе кофти за българските “решения”. Ще е супер ако вземат да спрат да си мерят п*шките по толкова колко трафик си докарват от там на рекламите, и да се опитат да направят услугата по-добра за тези, които ге ползват за да пишат.

  13. dzver on August 12th, 2008 18:33

    Еми аз даже влизах в спорове едно време, дали blog.bg изобщо може да се нарече блог система. Ама няма значение как е изпълнено, а как се използва – хората го ползват като блог и от там насетне, който не му харесва да се оправя ;-P

  14. Калоян К. Цветков on August 12th, 2008 18:42

    А има ли записани RSS-и към микро-блогове, като Twitter, Pownce, edno23, clix.bg и т.н. ?

  15. dzver on August 12th, 2008 19:16

    Не, нямам желание за сега да се занимавам с микроблогове. По-натам. Услугата тепърва ще набира популярност.

  16. dzver on August 12th, 2008 21:17

    Изкривяват данните блоговете с неясна версия. 123 са.

    +———————————————-+———-+
    | software | count(*) |
    +———————————————-+———-+
    | blogger | 275 |
    | WordPress.com | 141 |
    | NULL | 123 |
    | WordPress 2.6 | 119 |
    | WordPress 2.5.1 | 56 |
    | WordPress 2.5 | 29 |
    | WordPress 2.3.3 | 20 |
    | WordPress 2.3.1 | 10 |
    | WordPress MU | 9 |
    | WordPress | 7 |
    | WordPress 2.2.2 | 7 |
    | WordPress 2.3.2 | 6 |
    | WordPress 2.2.1 | 5 |
    | WordPress abc | 4 |
    | WordPress 2.2.3 | 4 |
    | WordPress 2.0.4 | 3 |
    | WordPress 2.3 | 3 |
    | WordPress 2.2 | 3 |
    | WordPress 2.7-bleeding | 3 |
    | Bluefish 1.0.7 | 2 |
    | WordPress 1.5.1.3 | 2 |

  17. Калин Георгиев on August 12th, 2008 21:18

    WordPress ми се струва предпочитано почти изцяло от програмисти или хора със софтуерни познания (или такива познати), докато Blogspot е вариантът за бързо и безпроблемно блогване за начинаещи и всякакви непрограмисти.

  18. dzver on August 12th, 2008 21:18

    98 блога ползват несигурни версии на WP, почти толкова, колкото последната.

  19. dzver on August 12th, 2008 21:22

    15-тина от тези 123 са блогери с контент уорнинг. около 10 са временно или постоянно недостъпни. Още 5-6 блокират достъпа за странни юзърагенти.

    Останалите вероятно са WordPress и Drupal.

  20. dzver on August 12th, 2008 21:49

    оф, много съм глупав :)
    blog.bg + log.bg = 22.

  21. smiling on August 12th, 2008 22:37

    естествено, че Уърдпрес е по-добър! :)

  22. Калоян on August 12th, 2008 22:55

    98 блога ползват несигурни версии на WP, почти толкова, колкото последната.

    И на мен ми направи впечетление точно това — при положение че ъпгрейда става супер лесно и безболезнено.

    И все пак, ако се смята и WordPress.com, май Blogger е на второ място ;)

  23. Калоян on August 12th, 2008 23:00

    Хех, а няма ли Movable Type ? Навремето … навремето бяха голямата работа ;)

  24. Георги Фурнаджиев on August 12th, 2008 23:02

    Не забравяйте кой от кога го има все пак. :) А и “добротата” на платформата няма никакво значение.

  25. Китен on August 12th, 2008 23:06

    WordPress е по-гъвкава платформа и за мен винаги ще е по-доброто решение за започване на проект с купен домейн и хостинг, но когато се ползва за хоби или да се напишат някакви неща не изискващи влагане на средства и аз бих предпочел Blogger.

  26. dzver on August 12th, 2008 23:12

    Необноввани над 30 дни:

    +------------------------------+----------+
    | software | count(*) |
    +------------------------------+----------+
    | Blogger | 39 |
    | WordPress.com | 34 |

    Необновявани над 15 дни:

    +------------------------------+----------+
    | software | count(*) |
    +------------------------------+----------+
    | Blogger | 73 |
    | WordPress.com | 49 |
    | WordPress 2.6 | 25 |

  27. dzver on August 12th, 2008 23:13

    изглежда #1 като устойчиво решение е WP 2.6, #2 е Blogger и #3 – WordPress.com, относително отказалите се са най-много.

  28. Георги Фурнаджиев on August 13th, 2008 02:22

    хъм … а какво е числото AVG(DATEDIFF(NOW(),lastupdate))+3*STD(DATEDIFF(NOW(),lastupdate))

    е, разбираш какво имам предвид ;) И какво е разпределението по платформи, които не са обновявани преди повече от това число дни? По-склонен (88.89%) съм тях да приемам като отказали се…

  29. Георги Фурнаджиев on August 13th, 2008 02:23

    Тоест необновявани през последните толкова дни

  30. dzver on August 13th, 2008 10:43

    107.2 за 3-те големи групи заедно, s е твоята формула, която не знам точно какво представлява :) позабравил съм статистиката.

    +---------------+----------+----------+
    | software | count(*) | s |
    +---------------+----------+----------+
    | blogger | 277 | 115.5479 |
    | WordPress 2.6 | 121 | 47.1816 |
    | WordPress.com | 141 | 120.4458 |
    +---------------+----------+----------+

    Числата са различни спрямо вчера, защото някои блогове, които вчера са били недостъпни, днес работят и обратното.

  31. dzver on August 13th, 2008 10:44

    но каквото и да представлява, класирането е същото – WP 2.6, blogger, WP.com

    извадих останалите системи, защото изкривяват данните.

  32. Георги Фурнаджиев on August 13th, 2008 21:39

    Ми според следствие от Теоремата ДетоВсеИЗабравямИмето (сериозно, следствие от теорема е …) вероятността всички числа от извадката да са в интервала [avg-k*std,avg+k*std] е (k^2-1)/k^2 Практически – ако времето, от което блога не е обновяван е извън интервала и k е разумно голямо значи е доста възможно нещо не е наред.

    Хората дето са правили статистиката имат скрити заложби да станат доктори – “Най-вероятно предполагам, че е възможно да боледувате от рак.” ;)

    За по-достоверно го сметни за всички блогове, а не само за тия, от тези три групи.

  33. dzver on August 13th, 2008 22:38

    не, повечето стари версии са на занемарени блогове.

  34. Калоян К. Цветков on August 15th, 2008 16:43

Оставете отговор